piątek, 20 kwietnia 2012

The Little Prince- wydanie brytyjskie

Właściwie od tej książki zaczęła się kolekcja, choć jej zakup był w sumie przypadkiem. Był listopad 2009r. Razem z moim amerykańskim managerem J. chodziłam po centrum Zagrzebia, korzystając z wolnego dnia i podziwiając starówkę i rynek. Wtedy J. wymyślił, żebyśmy weszli do księgarni, bo chciałby koniecznie kupić „The Balkan Ghosts”, książkę opisującą Jugosławię i pokazującą drogę do jej rozpadu. W pierwszej księgarni tej pozycji nie było, ale skierowali nas gdzie indziej, później jeszcze gdzie indziej… aż w końcu trafiliśmy to wielkiej dwupoziomowej księgarni „Algorytm”, gdzie J. wreszcie znalazł upragnioną książkę. W czasie, gdy on czekał w kolejce do kasy, ja z nudów oglądałam sobie leżące na stosach książki i odkryłam „The Little Prince”. Kupienie go to był właściwie impuls, ale cieszyłam się jak dziecko.


(A tak przy okazji- „The Balkan Ghosts” też kupiłam. Świetna książka. Polecam wszystkim interesującym się przyczynami gwałtownych zmian w tamtej części Europy. U nas wyszła niedawno pod tytułem „Bałkańskie upiory”.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz